Toeval bestaat niet….Twee weken geleden opende wij een meldpunt WMO omdat wij veel klachten op straat te horen kregen. De klachten, maar ook postieve verhalen wilde wij bundelen. Blij verrast waren wij toen wij vanmiddag in de Telstar op de Themapagina van de gemeente de kop lazen “Zo snel mogelijk een eind aan de wachtlijsten” Is dat toeval?
Wij zijn heel blij dat de gemeente opnieuw in onderhandeling gaat met de vijf contractpartners voor hulp in de huishouding. Tijdens het WMO debat, wat ik eerder heb georganiseerd, bleek al dat de tarieven te laag waren om huishoudelijke hulp te geven. Daardoor waren en zijn er veel te lange wachtlijsten omdat men geen personeel kon, en nog kan, aantrekken!
Het open breken van de contractafspraken betekent waarschijnlijk dat de uurtarieven voor huishoudelijke hulp worden verhoogd en dat hulpbehoevende niet meer hoeven te wachten op hulp. Zie in de bijlage de thema pagina van de Telstar. U kunt natuurlijk ook de gemeente bellen op telefoonnummer 14 015
Het meldpunt willen wij overigens over twee weken sluiten (zie art. meldpunt WMO)